Érzéki partnermasszázs   Orvosi szógyűjtemény Tárgymutató  
  Tartalomjegyzék        

A test gyakran elmerevülő zónáinak - hát, vállak, nyak és fej - rövid masszázsa alkalmas a fájdalmak és merevség megszüntetésére, meg tud bennünket szabadítani a fáradtságérzettől és erősítheti az érzelmi kapcsolatot. Ehhez a masszázshoz partnerünknek nem kell levetkőznie és kezünket sem kell beolajoznunk, úgyhogy ez a masszázs minden kényszertől mentesen spontán, bárhol és bármikor elvégezhető. Partnerünk üljön vagy térdeljen elénk kényelmesen. Lovaglóülésben, arccal a támla felé, székre is leülhet a támlára támaszkodva. Először csak partnerünk vállaira tegyük kezünket. Kezünk érintésének melegsége és kellemes volta egymagában is elég, hogy a vállizmok lazulni kezdjenek.

A masszázs megkezdése
Üljünk oly módon partnerünk háta mögé, hogy könnyen hozzáférhessünk hátához és vállához.
A masszázs megkezdése előtt egy kis ideig pihentessük kezünket partnerünk vállán.
Partnerünk kényelmes helyzetben üljön vagy térdeljen előttünk.
Mindkét kezünket egyenletesen és erőteljesen vezessük fölfelé a gerincoszlop mentén. Simítsuk körül a vállakat, haladjunk kezeinkkel kifelé, a karokon lefelé. Ismételjük meg többször ezeket a mozdulatokat, amelyek lazítják a merev hát- és vállizmokat. Amikor érezhetővé válik a vállizmok ellazulása, kezdjük alaposabban masszírozni az izomzatot, elsősorban a nyakszirt táján. Fogjuk át erőteljesen a vállakat ujjainkkal és a váll hátsó részének az izomzatát körkörös mozdulatokkal dolgozzuk meg. Nyomást hüvelykujjainkkal és hüvelykpárnáinkkal fejtsünk ki.
Kérjük meg partnerünket, hajtsa fejét előre, hogy meg tudjuk masszírozni a nyakizomzatát. Két kezünket összekulcsolva tegyük rá nyakára, majd a tenyerünkkel lassan nyomjuk össze a nyakizomzatot. Vigyázzunk arra, hogy ne csípjük be a bőrt. A merevség oldása érdekében ismételjük meg többször a mozdulatokat. Keressük meg a gerincoszlop tetején levő apró mélyedést. Ha ezt a pontot gyengéden és egyenletesen nyomjuk, a fejfájás és egyéb stresszjelenségek enyhíthetők. Partnerünk homlokát bal kezünkkel támasszuk meg és jobb kezünk hüvelykujjának begyével fejtsünk ki nyomást a kérdéses pontra. A nyomás rövid legyen és közben haladjunk kissé följebb ujjunkkal. Ezután lazítsuk a nyomást. Legyünk óvatosak.
A fejbőrt az ujjhegyek apró körkörös mozdulataival nyugtassuk és élénkítsük. Közben kezeinket a koponyaalaptól a nyakszirten át vezessük a koponyatetőre. Ez élénkíti partnerünket és új erőt ad neki. Kezünkkel többször szeretetteljesen simítsuk végig partnerünk fejét, nyakát és vállát, megszabadítva a még meg nem szűnt stressztől. A lefelé irányuló mozdulatokat folytassuk tovább a háton.
Kérjük meg partnerünket, hogy dőljön hátra karjaink közé. Ez az egyszerű hátradőlés pompás ellazulást biztosít. Maradjunk egy kis ideig ebben a helyzetben.
előző fejezet     következő fejezet
Az oldalon olvasható információk nem helyettesítik a szakember véleményét, tanácsát. Ezért az olvasottak alapján ne kísérletezzen az öngyógyítással! Ha egészségi állapotában kedvezőtlen változást észlel, forduljon orvoshoz! vitalitas.hu Nyilatkozat
Egészség Ismerettár főmenü