Érzéki partnermasszázs   Orvosi szógyűjtemény Tárgymutató  
  Tartalomjegyzék        

A mindennapi stressz és a félelmek, továbbá a rossz testtartás gyakran merevséget, feszültséget okoz a hátban, elsősorban a gerincoszlopban. Viszont a gerincoszlop feszültségeinek oldása a test egészének közérzetét javítja. Ha partnerünk hátfájásról panaszkodik, alkalmazzuk az alábbi masszázst, amely enyhíti az ilyen panaszokat. A masszázs első két műveletét annyiszor ismételjük meg, amíg nem érezzük, hogy az izomzat fellazul. Ezután térjünk át a mélyebb fogásokra.


Folyamatos lágy mozdulatokkal kenjük az olajat a hátra. Kezünket lefelé mutató ujjakkal tegyük kétoldalt a gerincoszlop felső részére, majd a hátizmokon végig simítsunk erőteljesen lefelé.
Térdeljünk le partnerünk feje mögé, hogy egyenletes és erőteljes nyomással tudjuk masszírozni a hátát. Mindkét kezünket helyezzük legyezőszerűen a hát alsó, oldalsó részére.
Kezünket helyezzük a hát alsó részén legyezőszerűen a törzs két oldalára. Innen kétoldalt csúsztassuk fölfelé, majd a lapocka alatt befelé fordulva, a lapocka és a váll mentén haladjunk kifelé. Ezután kezünket a vállakon és a nyakon át vezessük a fejhez.
A vállak merevségét erőteljes nyomással oldjuk. Kezeinket tegyük a két vállra és csúsztassuk váltakozva le- és kifelé. A mozdulatokat ritmikusan ismételjük.
Nyomjuk be erőteljesen hüvelykujjainkat a gerincoszlop két oldalán levő mélyedésekbe, tenyerünk a háton feküdjék. Kezeinkkel a törzs két oldalán és a vállakon át térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Ismételjük meg többször ezeket a fogásokat és a lefelé irányuló mozdulatok közben fokozzuk a nyomást.
Most masszírozzuk meg még mélyebben a gerincoszlop melletti izmokat, hüvelykujjainkat egymásután rövid, de határozott simító mozdulatokkal vezessük végig lefelé a gerincoszlop egyik, majd másik oldalán. Ha merev, kemény helyre bukkanunk, hüvelykujjunkkal addig masszírozzuk, amíg el nem lazul.
A gerincoszlop melletti izomzat erőteljes nyújtása fokozza az ellazulást. Tegyük egyik hüvelykpárnánkat a gerincoszlop egyik oldalára. Kezünket és ujjainkat egyenesen tartva emeljük el egy kissé a testtől. A mozdulatot a másik kezünkkel erősítsük. Amennyire csak lehetséges, simítsunk végig egyenletesen lefelé. Ismételjük meg az egészet a másik oldalon is. A masszázst a hát egészére kiterjedő, lefelé irányuló, legyezőszerű simító mozdulatokkal fejezzük be.
előző fejezet     következő fejezet
Az oldalon olvasható információk nem helyettesítik a szakember véleményét, tanácsát. Ezért az olvasottak alapján ne kísérletezzen az öngyógyítással! Ha egészségi állapotában kedvezőtlen változást észlel, forduljon orvoshoz! vitalitas.hu Nyilatkozat
Egészség Ismerettár főmenü