Érzéki partnermasszázs   Orvosi szógyűjtemény Tárgymutató  
  Tartalomjegyzék        

A következő fogások végrehajtása egyszerű, és az élvezetes érzéki masszázs részeként alkalmazható. A partnerben kellemes érzeteket váltanak ki, ellazítják a testet, a szellemet, a lelket, és új életet lehelnek beléjük.
Először széles puha mozdulatokkal, pl. legyező alakban, vigyük fel az olajat partnerünk testére. Segítsünk partnerünknek, hogy meg tudjon szabadulni feszültségeitől. Ezt úgy érhetjük el, hogy erőteljesebb, mélyebb fogásokkal masszírozunk, s ezzel erősítjük és élénkítjük szervezetét. Dolgozzunk ritmikusan, mozdulataink legyenek folyamatosak. Változtassuk a fogások nyomáserősségét és sebességét, hogy az egész test meg is nyugodjék és fel is élénküljön. Hagyjuk, hogy kezünket ösztöneink irányítsák. Minél gyakrabban masszírozunk, annál rutinosabbak és egyenletesebbek lesznek mozdulataink.

Legyező alakú fogások

Ezek a fogások különösen alkalmasak az érzéki masszázs bevezetésére. A folyamatos és egyenletes mozdulatok nagyon megnyugtatóan hatnak a test nagy részére. A legyező alakú mozdulatok a masszázs további szakaszaiban is alkalmazhatók, vagy az izmoknak az erőteljesebb fogásokra való előkészítésekor vagy más mozdulatokkal való harmonizálásakor. A legyezőszerű masszázs különösen a háton, a mellkason és a lábakon hatásos. A mozdulat szélességét és hosszát igazítsuk a masszírozott testrész nagyságához.

1. Kezünket tegyük egymás mellé, ujjainkat zárjuk össze. Ujjaink nézzenek simító mozdulat irányába. Mindkét kezünket egyenletesen csúsztassuk végig partnerünk bőrén. A teljes tenyér nyomása egyenletes legyen. 2. Amikor a simító mozdulatokat már elég hosszú időn át végeztük, forgassuk el mindkét kezünket ellentétes irányban kifelé, hogy legyező alak keletkezzék. A nyomás továbbra is egyenletes legyen. 3. Fejezzük be a legyező alakú mozdulatokat, kezünket eközben csökkenő nyomással vezessük ismételten vissza és egymás mellé. A mozdulatokat ismételve haladjunk fölfelé, hogy masszázsunk folyamatos legyen.

Körkörös mozdulatok

A folyamatos, nyugtató hatású körkörös mozdulatok nyújtják a testszöveteket és lazítják az izmokat. A mozdulatok kellemesek és nyugtató hatásúak, a partnert előkészítik a későbbi erőteljesebb fogásokra. A körkörös mozdulatok különösen a háton, hason, combon és a törzs két oldalán kellemesek.

1. Kezeinket helyezzük párhuzamosan, de egymástól elcsúsztatva partnerünk testére. Az ujjaink mutassanak tőlünk elfelé. Mindkét kezünkkel csuklóból kezdjünk az óramutató járásával ellentétes irányú köröket leírni. 2. Félkör megtétele után egyik kezünket emeljük el partnerünk testétől, hogy másik kezünkkel egy teljes kört írhassunk le. A körkörös masszázsnál mindig csak az egyik kéz hajt végre egy teljes kört. 3. Másik kezünket fektessük keresztbe az első kezünkön, helyezzük ismét partnerünk testére és folytassuk úgy a mozgást, hogy az elősegítse a félkör végrehajtását. A körkörös mozdulatokat folyamatosan végezzük.

"Fejés"

A fejés a test folyamatos és ütemes húzogatása. A törzs két oldalát elölről és hátulról dolgozzuk meg úgy, hogy a mellkas, a derék és a csípő fellazuljon. Fejő mozdulatokkal a test körvonalai mentén is lehet húzogatni. Ez különösen kellemes és lazító hatású. Hogy az erőteljes húzogatást végre tudjuk hajtani, üljünk partnerünk testének a masszírozandó résszel ellentétes oldalára. Ekkor kényelmesen átnyúlhatunk partnerünk teste fölött. Eközben a lehető leglazább testhelyzetben legyünk.

1. Kezeinket tegyük partnerünk törzsének oldalára oly módon, hogy egyik kezünk ujjai kissé a teste alá kerüljenek. Egyik kezünket a másik után húzzuk magunk felé. Közben a nyomást a hüvelykpárnáról helyezzük át az ujjhegyekre. 2. Amikor egyik kezünk már eléri a hasat, emeljük fel és tegyük a test alá, ismételjük a fogást és gondoskodjunk a folyamatos húzásról.

Nyújtás

Az erőteljes nyújtó mozdulatok a testben a nagy hosszúság és szélesség érzetét keltik és oldják a feszültségek által okozott beszűkültségét.
A nyújtás kellemes érzetet kelt a törzs mindkét oldalán, a lábakban és a hátban. Különösen jó hatású a gerincoszlopra. A mozdulat egyik változata az átlós nyújtás, amikor kezünket a gerincoszlop közepétől a váll és az ellenkező oldali csípő felé vezetjük.

1. Kezeinket helyezzük egymás mellé a gerincoszlop közepén, vagy a test bármely másik részére, amelyet masszírozni akarunk. Az ujjaink tőlünk elfelé mutassanak. 2. Kezeinket egyenletesen mozdítsuk el két ellentétes irányba. A gerincoszlop nyújtásakor egyik kezünket húzzuk fölfelé, a másikat hagyjuk a gerincoszlop végén.

"Gereblyézés"

Ez a mozdulat csodálatosan megnyugtató. A test egészén végezhető és növeli a bőr érzékenységét.Ezzel a mozdulattal megnyugtathatjuk a test azon részeit, amelyeket éppen kemény fogásokkal dolgoztunk meg és a feszültségeket kisimogathatjuk a testből. Csak az ujjunk hegyét helyezzük a bőrre és rövid, erőteljes mozdulatokkal simítsunk végig a testen lefelé vagy a testtől elfelé. A mozdulat különösen a karok és lábak számára kellemes a lazító fogásokat követően. Kezeink akár egyszerre, akár egymásután használhatók.

Pillekönnyű masszázs

A bőr pillekönnyű simogatása megnyugtató, játékosságot sugall és ezért érzéki masszázs közbenfeltétlenül alkalmazni kell. Ujjaink hegyével leheletfinoman simítsunk végig az erogén zónákon. Ha partnerünk nem nagyon csiklandós, nagyon fogja élvezni, hogy az egész testét így végigsimogatják. Ujjunk hegyével haladjunk végig a bőrön és egyik kezünk folyamatosan kövesse a másikat, vagy pedig először játszadozzon egyik kezünk könnyedén a bőrön. Eközben folyton változtassuk a nyomás erősségét és a mozgás sebességét, hogy az érintésnek állandóan változzék a hatása.

előző fejezet     következő fejezet
Az oldalon olvasható információk nem helyettesítik a szakember véleményét, tanácsát. Ezért az olvasottak alapján ne kísérletezzen az öngyógyítással! Ha egészségi állapotában kedvezőtlen változást észlel, forduljon orvoshoz! vitalitas.hu Nyilatkozat
Egészség Ismerettár főmenü