Érzéki partnermasszázs   Orvosi szógyűjtemény Tárgymutató  
  Tartalomjegyzék        

Az érzéki masszázs elsősorban élvezetes legyen, a testet meg kell nyugtatnia és ugyanakkor élénkítenie is kell. Ilyenkor nem elsődleges cél a test görcsös zónáinak a kezelése. Minthogy azonban szinte mindenki szenved a nyak, a váll és a hát alsó részének a merevségében, ezeknek a testrészeknek a mélymasszázsát valamennyien kellemesnek érezzük. Az érzéki masszázs széles simító mozdulataival partnerünket szeretetteljesen és gyengéden előkészíthetjük a mély és erőteljes fogásokra.

Gyúrás

Az izomszövetet gyúrjuk át a hüvelykujjunk és a többi ujjunk között. Ez a ritmikus mozdulat fellazítja az izmokat, és a fogás különösen jó hatással van a test húsos zónáira, így a combokra és a fenékre. A gyúrás más problémás zónák merevségére, így a vállra és a tarkóra is jó hatású.

1. Az izomszövetet fogjuk meg és kör alakban nyomjuk össze. Eközben az ujjaink és a hüvelykujjunk közti nyomást változtassuk úgy, ahogyan a gyümölcsök levének kipréselésénél szokás. 2. A mozdulatot váltakozva végezzük két kézzel, hogy az ujjaink és a hüvelykujjunk között ritmikus és folyamatos hullámmozgás jöjjön létre.

Széles gyúrás

Ebben az esetben a hüvelykujj oldala és a hüvelykpárna között fejtsünk ki nyomást.
Kezeinkkel váltakozva írjunk le folyamatos köröket. A kör első felében nagy nyomást fejtsünk ki, a második felében csökkentsük a nyomást.

Gyúrás a hüvelykujj hegyével

Ez a fogás nagyon alkalmas a kemény izmok, húsos testtájak és izombőnyék mélymasszírozására. Hüvelykujjainkkal váltakozva végezzünk ellentétes irányú körkörös mozdulatokat. Nyomást csak egyik kezünk hüvelykujjával fejtsünk ki, a másik kezünket támaszként használjuk.

Körözés ujjheggyel

Ideális fogás izombőnyék kezelésére és csontos testtájak, valamint kisebb merevségek feloldására pl. a koponyaaljzaton.Az ilyen helyek merevségét előzőleg lágyabb fogásokkal kell oldani.
Ujjizületeinket egy kissé hajlítsuk be, csuklónk legyen laza. Az egyik kéz ujjhegyeivel enyhe nyomás mellett végezzünk körkörös mozdulatokat. A másik kezünk támaszul maradjon partnerünk testén. A mozdulat legyen lassú és spirál alakú, hogy az izom lehetőleg már a tulajdonképpeni masszázs előtt kezdjen ellazulni.

Körözés a hüvelykpárnával

A hüvelykpárnával a mély fogásoknál és az izomzat lazításánál kitűnően lehet nyomást kifejteni. Csak a hüvelykpárna érheti partnerünk testét, kezünk többi részét tartsuk a testtől elemelve és lazán. Karunk és könyökünk legyen laza, csuklónkat hajlítsuk be egy kissé. A hüvelykpárnával végezzünk körkörös mozdulatokat az izmon.
A kör első felében legyen a nyomás nagyobb, a másik felében csökkentsük azt.

előző fejezet     következő fejezet
Az oldalon olvasható információk nem helyettesítik a szakember véleményét, tanácsát. Ezért az olvasottak alapján ne kísérletezzen az öngyógyítással! Ha egészségi állapotában kedvezőtlen változást észlel, forduljon orvoshoz! vitalitas.hu Nyilatkozat
Egészség Ismerettár főmenü