Csípőből, izomból!

A nincs rá időm nem kifogás. Rengeteg otthon végezhető gyakorlat van, amely egyáltalán nem helyigényes, nincs szükség különösebb előkészületre. Hálás és nagyon boldog lesz, amikor alig két hét múlva felfigyel a változásokra. Ez adjon majd erőt ahhoz, hogy tovább csinálja! Mondjuk élete végéig.

Az első gyakorlat a nagy farizmot erősíti. Térdeljünk le, és támaszkodjunk az alkarokra. A derék egy vonalban legyen a gerinccel, ne homorítsunk vagy domborítsunk.(kép)

Egyik lábunkat emeljük fel, a comb vízszintes legyen a talajjal, a lábszár függőleges, és a lábfejet visszafeszítjük. Ügyeljünk arra, hogy a derék közben ne mozogjon. Ismételjük a gyakorlatot váltott lábbal. 2x10 sorozatot végezzünk mind a jobb, mind a bal lábunkkal.(kép)

A következő gyakorlat szintén a comb és a nagy farizom erősítését szolgálja. Vállszélességű terpeszben a kezek a combra támaszkodnak, a törzsünket enyhén döntsük előre. (kép)
A súlypontot helyezzük a sarkunkra, a lábfejek legyenek párhuzamosak egymással, és a térdek a lábfej irányába nézzenek.

Toljuk hátra fenekünket amennyire csak tudjuk. A térd ne legyen előrébb a lábfejünknél, a sarkunkon egyensúlyozzunk.
A gyakorlatból 4x10 sorozatot végezzünk. (kép)

A harmadik gyakorlat erősíti a leghatékonyabban a nagy farizmot, a combhajlító izmokat és a négyfejű combizmot. Álljunk vállszélességű terpeszbe, a kezeket tegyük a csípőre.(kép)

Egyik lábunkkal előre lépünk, közben hajlítjuk a térdet.
A medencét felfelé billentjük. A comb lehetőleg vízszintes legyen a talajjal, és a lábfej kicsit előbb legyen, mint a térd. Ismételjük a gyakorlatot váltott lábbal. 2x10 sorozatot végezzünk mind a jobb, mind a bal lábunkkal.(kép)

Ez a gyakorlat a középső kis farizmot és a csípő izmait dolgoztatja. Feküdjünk az oldalunkra úgy, hogy a gerinc és a farcsont végig egy vonalban legyen. Lábunkat összezárva hajlítsuk be, a comb és a lábszár 45 fokos szöget zárjon.(kép)

A behajlított lábunkat emeljük fel. A comb, a térd és a lábfej egyszerre mozogjon, végig egy síkban legyenek. Közben figyeljünk arra, hogy a csípő ne forogjon, maradjon mozdulatlan. 2x10 sorozatot végezzünk először a jobb, majd a bal lábunkkal.(kép)

 

D&F tipp
Ezek a gyakorlatok a cellulitkezelő programunk legtermészetesebb és legolcsóbb elemei.
Előtte és utána fogyasszunk legalább fél-fél liter szénsavmentes ásványvizet!

Szöveg: Tuba Adrienne
Fotó: Körmendi Imre

tartalom