Ringó csípő

Ahhoz, hogy a Hungária együttes hajdani slágerében megénekelthez hasonlóan szépen ringjon a csípő, bizony tenni is kell. Hogy pontosan mit, bemutatja Rubint Réka.

A csípő talán testünk legnehezebben formálható területe, hiszen az adottságok, a csontozat nagy mértékben befolyásolja szélességét. Vegyünk elő egy mérőszalagot, a legszélesebb ponton mérjük meg csípőbőségünket, majd vizsgáljuk meg, hogy mennyi felesleg rakódott le az ülőmunka és a mozgásszegény életmód következtében. Elkeseredésre semmi ok, a rárakódott felesleget célirányos gyakorlatokkal lefaraghatja.
A következő két gyakorlat nagyon hatékonyan formálja a csípőt, és annak környékét is, azaz a popsit, és a belső és külső combfeszítő izmokat. Zsírégetéshez nagy sorozatszámban végezzük a gyakorlatokat. Az erősödni kívánó vékony alkatúak kisebb számban, ellenben súllyal végezzék. Mindegyik gyakorlatnál fontos a helyes testtartás, nemcsak a gyakorlat hatékonysága, de a sérülések megelőzése érdekében is.

Lábemelés oldalra
1, Álljunk a géppel szemben, de úgy, hogy az emelendő kar kissé ellenkező irányba essen, mint amilyen irányba végezzük a gyakorlatot. Azaz, ha a jobb lábunkra dolgozunk, akkor a kar tőlünk kissé balra álljon, hogy ellenirányba dolgozzunk. A pihenő lábat kissé hajlítsuk be, kényelmesebben végezhetjük így a gyakorlatot. (kép)
2, Kezdőknek 2-szer 25 gyakorlat, később emelhetik 3-szor, 4-szer, 5-ször 25 gyakorlatra. (kép)

Guggolás széles terpeszben
1, Álljunk a gép elé széles terpeszben úgy, hogy a lábfejek kifelé nézzenek. Fogjuk meg a rudat körülbelül a terpesznek megfelelő szélességben.
2, Guggoljunk le, mintha hátul egy kisszék lenne, és arra szeretnénk ráülni. Derékszög alá soha ne ereszkedjünk. A terpesz szélességének megválasztásakor ügyeljünk arra, hogy guggoláskor a térd ne menjen a boka elé, mert a gyakorlat helytelen végzése károsíthatja a térdszalagokat.
Sorozatszám: 4-szer 25, félperces pihenőkkel.
Ha tömeget szeretne növelni, az esetben helyezzen súlyzót a rúdra, csatolja fel a derekat védő övet!
Sorozatszám: 4-szer 6.(kép)

Fotó: Sárosi Zoltán
A gyakorlatokat bemutatta:
Rubint Réka

tartalom